Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Lola Keramik
CVR-nummer: 44463083
Allikevej 2, 6900 Skjern
hej@lolakeramik.dk
31432088

Betaling

Du kan betale med Visa, Dankort, MasterCard, Mobilepay og Apple Pay eller Google Pay.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  

EAN-fakturering

Du kan betale med EAN-nummer hvis du vælger kundetypen “EAN/OFFENTLIG” og indtaster gyldigt EAN-nummer.

Betalingsfristen er som standard Netto 8 dage. Ønskes der længere betalingsfrist, kan dette aftales individuelt, ved at kontakte os på hej@lolakeramik.dk

Manglende betaling
Ved betaling efter forfald tilskrives der renter på 0,93%, pr. påbegyndt måned, samt et gebyr på 100,00 DKK. Ved manglende betaling efter 3 rykkere sendes sagen til inkasso, hvor alle sagsomkostninger pålægges kunden.

Priser

Hos Lola Keramik er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Fragt

Når ordren og betalingen er gennemført, afsendes din bestilling indenfor 7 arbejdsdage (lørdag, søndag og helligdage undtaget) - medmindre andet er angivet på produktsiden. Ordrer sendes altid samlet, når alle produkter i ordren er produceret.

Vi sender til hele EU:

Danmark - Ikke inkluderet Færøerne og Grønland: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 55DKK.

Tyskland: Dine varer sendes med PostNord/DPD eller GLS, fragtpriser fra 105DKK.

Frankrig kun fastland: Dine varer sendes med PostNord eller GLS, fragtpriser fra 115DKK.

Italien: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 170DKK.

Nederlandene: Dine varer sendes med PostNord eller GLS, fragtpriser fra 115DKK.

Belgien: Dine varer sendes med PostNord eller GLS, fragtpriser fra 115DKK.

Luxembourg: Dine varer sendes med PostNord eller GLS, fragtpriser fra 115DKK.

Polen: Dine varer sendes med PostNord eller GLS, fragtpriser fra 115DKK.

Grækenland: Dine varer sendes med PostNord eller GLS, fragtpriser fra 400DKK.

Irland: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 170DKK.

Portugal kun fastlandet: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Spanien kun fastlandet: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Finland: Dine varer sendes med PostNord eller GLS, fragtpriser fra 140DKK.

Sverige: Dine varer sendes med PostNord eller GLS, fragtpriser fra 110DKK

Østrig: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 140DKK.

Cypern: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 550DKK.

Estland: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Letland: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Litauen: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Slovakiet: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Slovenien: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Ungarn: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Rumænien: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Bulgarien: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Kroatien: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 210DKK.

Tjekkiet: Dine varer sendes med GLS, fragtpriser fra 140DKK.

Malta: Dine varer sendes med PostNord, fragtpriser fra 425DKK.

Hvis din pakke leveres i en pakkeshop og du ikke afhenter inden den sendes retur, skal du selv betale porto for at få pakken sendt igen.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hej@lolakeramik.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Nægter du at modtage varen og giver os besked om at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, bliver returomkostningerne fratrukket din tilbagebetaling.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten eller pakken bortkommer. Husk derfor altid at få en kvittering for indlevering af pakken.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det kan f.eks. være specialfremstillede udstikkere, specialfremstillede bogstavstempler eller varer fremstillet i en anden størrelse end den der føres i webshoppen.
  • Aftaler, der indgås på en offentlig auktion.
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. digitale filer - det kan være PDF, STL, billeder mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Lola Keramik
Allikevej 2
6900 Skjern
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Obs. Ved 2. sorterings produkter, kan der ikke reklameres over den/de specifikke fejl der er årsagen til at produktet opfattes som 2. sortering. 

Varen sendes til:
Lola Keramik
Allikevej 2
6900 Skjern

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik

Persondatapolitik hos Lola Keramik
Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos Lola Keramik.

Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser.

Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.


Oplysninger vi indsamler
Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt eller en ydelse fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services. Vi kan bruge cookies til at holde styr på indholdet i din indkøbskurv, mens du bruger vores webshop.

Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalingsoplysninger. Herudover evt. virksomhedsnavn og CVR-nr. hvis relevant.

Lola Keramik indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende: 

  • Besøger vores hjemmeside
  • Gennemfører et køb af vores produkter
  • Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback


Den dataansvarlige
Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger på www.lolakeramik.dk er Lola Keramik, Allikevej 2, 6900 Skjern, cvr nr. 44463083


Behandlingsgrundlag og formål
Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt eller den ydelse, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse.

Når du betaler for dit produkt eller din ydelse indsamler vi dit navn, dine kortdata og IP-adresse. De oplysninger, der indsamles i forbindelse med betalingstransaktionen, anvendes og gemmes kun til betalingsafvikling og opfyldelse af den indgåede aftale. Ved gennemførelse af betalinger, vil nogle af dine data blive videregivet til OnPay og Nets, inklusiv information der er nødvendig for at gennemføre eller understøtte betalingen, såsom det totale købsbeløb og faktureringsinformation.

Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er påkrævet for at gennemføre et køb af et produkt, vil du desværre ikke have mulighed for at købe produkter af os på vores hjemmeside.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 5 år efter, at du har modtaget din vare eller ydelse.


Andre modtagere af personoplysninger
Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande.

Vi har vores hjemmeside hos Dandomain og betalingssystem gennem OnPay og Nets, som fungerer som vores databehandler. Alle persondata som du oplyser på vores hjemmeside vil blive opbevaret i Dandomains datacentre.

Vi anvender eksterne virksomheder som leverandører for at levere vores ydelser bedst muligt. Disse eksterne leverandører er databehandlere og behandler i visse tilfælde personoplysninger i forbindelse med deres levering af ydelser til os. Vores databehandlere behandler kun personoplysninger efter vores instruks og i overensstemmelse med lovgivningens krav til databehandlere.

Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.


Dine rettigheder
Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende:
• At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata
• At få slettet persondata

Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse hej@lolakeramik.dk.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på hej@lolakeramik.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04.07.2024

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular