ALLE returneringer skal oprettes i returportalen.
Det gælder også for de returneringer hvor du bruger egen returlabel eller ønsker at indlevere returneringen i Skjern.
Du skal bruge ordre nummeret og den mailadresse der blev oplyst ved bestilling, for at søge ordren frem.
Er du ikke den oprindelige køber, skal du være opmærksom på at vedlægge din mailadresse i retur pakken, sådan at et evt. gavekort kan leveres direkte til dig. Ønsker du pengene returneret, returneres de til den oprindelige betalingsmetode, og kun hvis returneringen oprettes indenfor 14 dage efter levering af bestillingen.
Du kan i returportalen købe en returlabel til GLS for 60 kr. Du modtager en QR kode som du skal vise i pakkeshoppen, hvor de kan printe labelen ud til dig.
Du kan også vælge selv at købe en returlabel, du skal blot huske at returneringen skal sendes direkte til adressen - pakker sendt til udleveringssted afhentes ikke. Vedlæg dit ordrenummer i returpakken.
Du skal oprette en returnering for HVER ORDRE du ønsker at returnere, også hvis de sendes samlet. Så køber du blot kun fragt til den første returnering, og vælger "Jeg køber selv fragt" til de efterfølgende. Men for at jeg kan behandle din returnering, skal hver ordre oprettes i systemet, via returportalen.
Returning from outside of Denmark? You will need to send me an e-mail instead.
Herunder ses et udpluk af handelsbetingelserne, som omhandler fortrydelsesret og returnering. De gældende handelsbetingelser finder du på siden HANDELSBETINGELSER
8. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Har du bestilt varen til udlevering i en pakkeshop, anses pakken for leveret når den er klar til afhentning i pakkeshoppen, og de 14 dages fortrydelsesret starter derefter.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal sende en mail til hej@lolakeramik.dk og dernæst oprette din returnering via returportalen eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Nægter du at modtage varen og giver os besked om at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, bliver returomkostningerne fratrukket din tilbagebetaling.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Har du fået flere ordrer sendt i samme pakke, vha. ordresammenlægning, skal alle produkter i forsendelsen returneres, for at fragtomkostninger returneres.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Opret din returnering via vores returportal her - du skal bruge ordre nr og mailadressen der blev oplyst ved købet. Du skal selv betale for returfragten - du kan købe returfragt til 60kr. gennem returportalen. Returpakken skal indleveres i en GLS pakkeshop, og du kan enten udskrive fragtlabel derhjemme, eller få den udskrevet i pakkeshoppen ved at fremvise den QR kode du modtager.
Ønsker du selv at stå for at købe fragt, skal du stadig oprette din returnering igennem returportalen, og her vælge at du selv køber returfragt. Du skal huske at pakken skal sendes direkte til adressen.
Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten eller pakken bortkommer. Husk derfor altid at få en kvittering for indlevering af pakken.
Returner mere end én ordre i samme pakke
Returnerer du mere end én ordre i samme pakke, skal du oprette en returnering for HVER ordre. Køb en returlabel for den første ordre, og vælg Jeg køber selv fragt på de resterende. Men hver returnering skal oprettes i systemet.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det inkluderer alle produkter der er specialfremstillet efter kundens ønske, herunder signaturstempler, specialfremstillede udstikkere, specialfremstillede bogstavstempler, specialfremstillede stempler eller varer fremstillet i en anden størrelse end den der føres i webshoppen.
- Aftaler, der indgås på en offentlig auktion.
- Levering af digitalt indhold, f.eks. digitale filer - det kan være PDF, STL, billeder mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Leveringsomkostninger returneres ikke hvis der kun returneres en del af købet.
Varen sendes til:
Lola Keramik
Allikevej 2
6900 Skjern
hej@lolakeramik.dk
31432088
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Sender du pakken til et udleveringssted vil den ikke blive afhentet.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.
9. Udvidet returnering
Hos Lola Keramik får du udvidet returnering på 30 dage fra leveringsdatoen. Her kan varen ombyttes til et gavekort, som kan benyttes på webshoppen indenfor 2 år. De oprindelige leveringsomkostninger returneres ikke. Kunden er selv ansvarlig for returnering og kunden afholder alle returneringsomkostninger. Returneringen skal oprettes i returportal her - hvor der også kan købes en labelfri returfragt til GLS for 60 kr.
Pengene udbetales ikke retur på returneringer udover de 14 dages fortrydelsesret, der kan kun ombyttes til et gavekort. Varer der har været brugt tages ikke retur.
Julegaver
Alle ordrer købt mellem d. 1/11 og 24/12 kan returneres og byttes til et gavekort til og med d. 31/1 det efterfølgende år.
Dvs. alle ordrer købt mellem 1. november 2025 til 24. december 2025, kan ombyttes til gavekort indtil 31. januar 2026.
